Arman DBA: Festival Dikir Barat Perdana 2011

Selasa, 18 Oktober 2011

Festival Dikir Barat Perdana 2011

FESTIVAL DIKIR BARAT PERDANA 2011

Terima Kasih kepada Rentak Seni kerana berkongsi video ni kt YT.
Emm . . .yang ni sebelah malam, ada yang siang hari lagi best masa perasmian . . .
yg sebelah malam ni awok2 dah x der suara dah, ramai yg dah serak tekak ...
Tajuk Lagu : PENGGIAT SENI
Lirik : JKKN Kelantan
Irama/Melodi : Arwah DBA
Tok Juara : Arman DBA
Artis Dikir yg terlibat : Dollah Tok Deh, Nor Jaafar, Jen Endoro, Hamid Budaya, Jali Kain Batik, Koha Teknik, Arman DBA, Draman Tok Raja, Ramli Raja Laut, Ezri Layang Putih, Fadil Nor Kasturi, Robi Wisma, Mat Yie Kota Raya, Roy Kapilla, Fendi Kenali, Rozi Kemang Berduri, Adik Alif, Khairul PDRM, Shaq Mentor, seorang penyanyi berbangsa cina dan seorang org Asli.



Video ni adalah persembahan kali ke-2 dah... yang persembahan pertama masa perasmian festival oleh Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim  jam 1 petang.

Sesi latihan
penat wehhh, 2 hari 2 mlm.
Latihan bermula pada 16 Okt 2011 jam 9.00 pagi. Masa mula-mula latihan mata aku sentiasa bergenang dgn air mata, langsung tak boleh nak focus. Aku terbayangkan Arwah ada di atas pentas bersama-sama di sebelah aku. 

Agak berat tugas yang aku pikul. Aku ditugaskan untuk menggantikan Arwah Ayahanda memulakan persembahan pembukaan masa perasmian festival depan Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim.

Inilah tugas terakhir yang arwah tinggal kat aku. Kalau sebelum ni pun aku selalu juga ganti dia kalau dia kurang sihat. . .



Draman Tok Raja dan Jen Endoro
Masa latihan dan persembahan aku duk bersama-sama dgn Deraman Tok Raja dan Jen Endoro. . .

Ezri Layang Puteh

Deraman Tok Raja, Jen Endoro, Mat Yie Kota Raya, Rozie Kemang Berduri
Sedang tekun mendengar taklimat dari pegawai kebudayaan En. Asnan




Dollah Tok Deh

Fadil Nor Kasturi

Terima Kasih banyak - banyak kepada kawan-kawan yang banyak memberikan semangat dan dorongan . . .


Terima Kasih dan tahniah tak terhingga kepada awok-awok dikir dari seluruh jajahan yang datang dalam menjayakan program ini. Komitmen dan semangat anda sangat-sangat dihargai .



Terbaik la BRO!!!

Dewan penuh!!!

Penyanyi Cina...Lai-lai kratong . . .


Rozi Kemang Berduri dan Hamid Budaya
Roby Wisma dan Ramli Raja Laut

Temasya Dikir Barat Kelantan 2011
Maaf banyak-banyak sebab gambar tangkap muat je semua.. Nanti dapat gambar yang elok-elok saya upload lagi. . . .

http://www.facebook.com/rrmand6781
Comments
0 Comments

0 ulasan: